Referat fra bestyrelsesmøde 9.11.2023

10-12-2023

Referat fra bestyrelsesmødet den 9. november 2023 kl. 18 i kantinen på Bedsted Rideklub.

Mødt: Helge Høilund, Nicole Bruhn, Mona Gustafson, Line Jørgensen, Carmen Kamps, Martina Pilz og Annalise Jensen.

Afbud: Lene Enghave Jensen

Pkt. 1            Godkendelse af diverse referater.

Godkendt referater fra 20.3.2023, 23.5.2023, 13.6.2023, 22.8.2023 og 17.10.2023

Pkt. 2            Godkendelse af regnskab

Pr. 9.11.2023 er der indtægter på 568.418,16 og udgifter på 465.177,03, så driften ser fornuftig ud.

Pkt. 3            Bestyrelsesansvarsforsikring

Annalise har undersøgt, om det ikke er fornuftigt, og få tegnet en bestyrelsesansvarsforsikring. Den beskytter den til enhver tid siddende bestyrelse, såfremt der ved en fejl træffes ufornuftige beslutninger, som kan medføre erstatningsansvar. Forsikringen koster omkring 3.700 kr. årligt. Godkendes.

Pkt. 4            Elevheste/forsikring

P.t. har vi taget 2 elevheste ind fra Rømø og disse er forsikret via ejerens forsikring. Vores egne heste er forsikret sammen med traktoren i henhold til policen (undersøgt også via opringning til Alm. Brand).

Pkt. 5            Undervisning / Gittes afløser

Gitte har et ønske om, at kunne blive afløst for undervisning. Enige om, at annonce udarbejdes til opslag på Facebook hurtigst muligt. Annoncen skal godkendes af alle inden opslag. Mona tager en drøftelse med Alette om nogen af holderne skal sammenlægges, så der er et optimalt flow og økonomi. Dem som, modtager eneundervisning, skal såfremt der ikke betales halkort mdr./helårligt betale et beløb på 75 kr. pr. rytter p.g.a. slid på banen.

Pkt. 6            Algerens på ridehallen

Der indhentes tilbud fra Brian Feddersen på projektet af formanden.

Pkt. 7            Udvalg, beskrivelse af udvalg, herunder antal i udvalg

Helge har fundet en gammel beskrivelse frem omkring udvalgene. Denne renskrives og der skal sættes antal på i udvalgene. Tages med på næste møde igen.

Pkt. 8            Halkort mobilpay/klippekort

Udsat. Punktet sætte på dagsordenen til næste møde igen.

Pkt. 9            Zakobo shop

Mulighed for at benytte ”Shop butikken” via Zakobo systemet. Line og Nicol arbejder videre omkring butikken til næste møde.

Pkt. 10          Bestyrelsens mødeplan resten af 2023 og januar, februar og marts 2024

Næste møde er:

Torsdag den 7.12.2023 kl. 17,

Torsdag den 11.1.2024 kl. 17,

Torsdag den 1.2.2024 kl. 17

Torsdag den 7.3.2024 kl. 17

Generalforsamling den 22.2.2024 kl. 18

Pkt. 11          Eventuelt

Malene von Wildenrath mødte ind og vi gennemgik kort hjemmesiden siden sidst. Der mangler stadig opdatering omkring heste m.m. og hun arbejder videre hermed. Billeder af elevskolens heste lægges ind. Stævneresultat kunne også lægges ind. Billeder fra stævner er velkomme, idet der er enkelte stævner, som ikke er omtalt. Så send bidrag ind, så lægger hun dem på hjemmesiden.

Skal der være juleafslutning ? Kan Nicole Høilund evt. undersøge dette?

Den 10.12.2023 kl. 12 mødes Line, Nicol, Malene og Helge omkring hjemmeside opdatering.

Kommende ringridning: Der mangler stadig hjælpere. Der gøres en indsats for at få posterne besat. Der arrangeres amerikansk lotteri som Helge og Nicol Høilund står for.

Priserne skal gennemgåes generelt.

Nicol og Line tjekker op på nye medlemmer.

Gødningsprøver indhentes på alle heste for at se om der er orm.

Broen nede ved skoven er dårlig, Helge tager kontakt til John Halsøe Bedsted Borgerforening.

Irene skal have 200 kr. for rep. Af dækken. Der skal indsendes regning herpå til kasseren.

Drøftet partsaftalerne på elevskolens heste.

Referent: Annalise Jensen